reglement
Licentienummer verleend door Legal Law Agency: dd456b46-2592-40f9-b895-dcc4bd8ab28f.
MichaelSerge - onlinewinkel, Algemene voorwaarden
het bepalen van oa voorwaarden voor het sluiten van contracten via de Winkel, met daarin de belangrijkste informatie over de Verkoper, de Winkel en Consumentenrechten.
INHOUDSOPGAVE
sectie 1 Definities
sectie 2 De contactgegevens van de verkoper
sectie 3 Technische benodigdheden
sectie 4 Kopen in de winkel
sectie 5 Betalingen
sectie 6 Bestellingen uitvoeren
sectie 7 Herroepingsrecht
sectie 8 Uitzonderingen op het herroepingsrecht
sectie 9 Klachten
sectie 10 Persoonlijke gegevens
sectie 11 Beperkingen
sectie 12 Bepalingen die van toepassing zijn op Kopers die geen Consument zijn
Bijlage 1: Modelformulier voor herroeping
Sectie 1 DEFINITIES
Account – een gratis functie van de winkel (online service), geregeld door afzonderlijke voorwaarden, waarmee de koper zijn/haar eigen individuele account in de winkel kan registreren.Werkdagen – Maandag t/m vrijdag met uitzondering van feestdagen in Polen.
Koper – elke entiteit die een aankoop doet in de winkel en die zijn gewone verblijfplaats in de Europese Unie heeft.
Consument – elke natuurlijke persoon die aankopen doet in de Winkel voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.
Richtlijn – Richtlijn (EU) 2019/771 van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 2019 betreffende bepaalde aspecten van overeenkomsten voor de verkoop van goederen, tot wijziging van Verordening (EU) 2017/2394 en Richtlijn 2009/22/EG, en tot intrekking van Richtlijn 1999/44/EG.
Verkoper – ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, een ondernemer die een zakelijke activiteit uitoefent onder de handelsnaam BM ALBIN POPŁAWSKI, ingeschreven in het centrale register en informatie over zakelijke activiteiten uitgevoerd door de minister bevoegd voor economie en het bijhouden van het centraal register en informatie over zakelijke activiteiten, btw van de Europese Unie Identificatienummer PL9261565906, REGON-nr. 080219259, ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Shop – michaelserge.com - online winkel onderhouden door de verkoper op het adres https://michaelserge.com gericht aan kopers.
Algemene Voorwaarden – deze Algemene Voorwaarden.
Sectie 2 CONTACTGEGEVENS VAN DE VERKOPER
- Postadres: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen
CONTACTGEGEVENS
Stuur ons dan een vraag via
e-mail: "shop@michaelserge.com"
Ons klantenserviceteam is bereikbaar van 9:00 - 5:00 (17:00) Werkdagen CET
Verenigd Koninkrijk, Londen +44 2045772996
Polen, Warschau +48 222304295
Polen, Zielona Gora +48 688383500
Polen gratis lijn +48 800003282
Als u zich buiten Europa bevindt, kunt u contact met ons opnemen:
Verenigde Staten, Miami +17867558172
Canada, Toronto +16478466300
Retourzendingen, klachten ALLEEN sturen naar:
Michael Serge BM
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Gora 66-004 Polen
Telefoon: + 48 688383500
Onze kantoren:
275 Nieuwe Noordweg
Islingtonsuite 1618
Londen, N1 7AA
Zo 172
Zielona Gora, 66-004
Polen
Via Boezio 6
Rome, 00193
Italië
Nauschgasse 4/3/2
Wenen, WI 1220
Oostenrijk
Paxlaan 10
Hoofddorp, Noord-Holland 2131 PZ
Nederland
Route de Saint-Cergue 24bis
Nyon, VD 1260
Zwitserland
ORCA - Calle Gil-Vernet 54/55
Les Tapies 1
Hospitalet De L'infant, Tarragona
43890
Spanje
1000 Brickell Avenue
Ste 715
Miami, FL 33131
Verenigde Staten
Howestraat 329 XNUMX
Vancouver, BC V6C3N2
Canada
Oprichter en mede-eigenaar van MichaelSerge:
BM Poplawski Albin "Popper"
BTW: PL9261565906
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Gora 66-004
Europa, Polen
Voor door de Koper gevoerde telefoongesprekken is het basistarief van de door Koper gebruikte telecommunicatie-aanbieder van toepassing. De verkoper wijst erop dat de kosten van niet-binnenlandse gesprekken hoger kunnen zijn dan de kosten van binnenlandse gesprekken, afhankelijk van het tarief dat door de operator van de koper wordt gehanteerd.
Sectie 3 TECHNISCHE EISEN
- Een apparaat met internettoegang en een webbrowser die het volgende ondersteunt:
- cookie-bestanden
- JavaScript
- Voor het plaatsen van een bestelling in de Winkel is een actief e-mailaccount vereist, naast de vereisten genoemd in lid 1.
Sectie 4 KOPEN IN DE WINKEL
- De prijzen van de producten die in de Winkel worden weergegeven, zijn de totaalprijzen.
- De totale prijs die in de winkel wordt weergegeven, omvat: prijs van het product en leveringskosten - indien van toepassing.
- De Koper voegt eerst het gekozen product toe aan het winkelmandje.
- Vervolgens kiest de koper de in de winkel beschikbare leverings- en betalingsmiddelen en verstrekt hij ook alle gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van de bestelling.
- De bestelling is geplaatst wanneer de koper de inhoud ervan bevestigt en de algemene voorwaarden accepteert.
- Het plaatsen van de bestelling komt neer op het sluiten van het contract tussen de koper en de verkoper.
- De Koper kan zich registreren in de Winkel, dat wil zeggen, een Account aanmaken in de Winkel of producten kopen zonder registratie door zijn/haar gegevens op te geven voor elke potentiële bestelling.
Sectie 5 BETALINGEN
- Met inachtneming van lid 2 zijn de volgende betaalmiddelen beschikbaar in de Winkel:
- een reguliere overschrijving naar de bankrekening van de Verkoper;
- met betaalkaart:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Elektronisch
- Maestro
- betalingsplatform:
- PayPal
- stripe.com
- klarna.com
- bij aflevering, dat wil zeggen per kaart of contant bij aflevering van de goederen aan de koper.
- Aanvullende informatie over de betaalmiddelen is te vinden op het relevante tabblad in de winkel, inclusief informatie over de mogelijkheid om specifieke middelen te gebruiken, afhankelijk van het land van de koper.
- Indien de koper ervoor kiest om de bestelling vooruit te betalen, dient de betaling te geschieden binnen 7 werkdagen vanaf de datum van het sluiten van het contract.
- De Verkoper verklaart dat in het geval van betaalmethoden waarin het veld voor het invoeren van de gegevens die nodig zijn voor het verwerken van de betaling onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling verschijnt, betaling pas mogelijk is onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling.
- Door een aankoop te doen in de Winkel, aanvaardt de Koper het gebruik van elektronische facturen door de Verkoper. De Koper heeft het recht om zijn/haar toestemming in te trekken.
Sectie 6 BESTELLINGEN UITVOEREN
- Verkoper is verplicht het product zonder gebreken te leveren.
- De tijd voor het afhandelen van de bestelling wordt gespecificeerd in de winkel.
- Als de koper ervoor kiest om de bestelling vooruit te betalen, begint de verkoper met de uitvoering van de bestelling nadat hij de betaling heeft ontvangen.
- Indien meerdere producten door de koper in één bestelling worden besteld, wordt de bestelling uitgevoerd in de tijd die overeenkomt met het product met de langste levertijd.
- Waar leveren wij:
Land | Bestellingswaarde | Kosten |
Albanië | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Albanië | vanaf € 250,00 | Gratis |
Argentinië | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Argentinië | vanaf € 300,00 | Gratis |
Australië | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Australië | vanaf € 300,00 | Gratis |
Oostenrijk | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Oostenrijk | vanaf 50,00 € | Gratis |
België | 0,00 - 49,99 € | €5 |
België | vanaf 50,00 € | Gratis |
Brazilië | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Brazilië | vanaf € 300,00 | Gratis |
Britse Maagdeneilanden | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Britse Maagdeneilanden | vanaf € 300,00 | Gratis |
Bulgarije | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Bulgarije | vanaf 50,00 € | Gratis |
Canada | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Canada | vanaf € 300,00 | Gratis |
Chili | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Chili | vanaf € 300,00 | Gratis |
Kroatië | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Kroatië | vanaf 50,00 € | Gratis |
Cyprus | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Cyprus | vanaf € 250,00 | Gratis |
Tsjechische Republiek | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Tsjechische Republiek | vanaf 50,00 € | Gratis |
Denemarken | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Denemarken | vanaf 50,00 € | Gratis |
Dominicaanse Republiek | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Dominicaanse Republiek | vanaf € 300,00 | Gratis |
Egypte | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Egypte | vanaf € 300,00 | Gratis |
Estland | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Estland | vanaf 50,00 € | Gratis |
Finland | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Finland | vanaf 50,00 € | Gratis |
Frankrijk | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Frankrijk | vanaf 50,00 € | Gratis |
0,00 - 249,99 € | €25 | |
vanaf € 250,00 | Gratis | |
Duitsland | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Duitsland | vanaf 50,00 € | Gratis |
Gibraltar | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Gibraltar | vanaf € 250,00 | Gratis |
Groot Brittanië | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Groot Brittanië | vanaf € 250,00 | Gratis |
Griekenland | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Griekenland | vanaf 50,00 € | Gratis |
Hongarije | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Hongarije | vanaf 50,00 € | Gratis |
IJsland | 0,00 - 249,99 € | €25 |
IJsland | vanaf € 250,00 | Gratis |
India | 0,00 - 299,99 € | €49 |
India | vanaf € 300,00 | Gratis |
Ierland | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Ierland | vanaf 50,00 € | Gratis |
Israël | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Israël | vanaf € 300,00 | Gratis |
Italië | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Italië | vanaf 50,00 € | Gratis |
Japan | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Japan | vanaf € 300,00 | Gratis |
Kosovo | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Kosovo | vanaf € 250,00 | Gratis |
Liechtenstein | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Liechtenstein | vanaf € 250,00 | Gratis |
Litouwen | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Litouwen | vanaf 50,00 € | Gratis |
Luxemburg | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Luxemburg | vanaf € 250,00 | Gratis |
Malta | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Malta | vanaf € 250,00 | Gratis |
Mexico | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Mexico | vanaf € 300,00 | Gratis |
Moldavië | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Moldavië | vanaf € 250,00 | Gratis |
Monaco | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Monaco | vanaf € 250,00 | Gratis |
Nederland | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Nederland | vanaf 50,00 € | Gratis |
Nieuw Zeeland | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Nieuw Zeeland | vanaf € 300,00 | Gratis |
Noord-Macedonië | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Noord-Macedonië | vanaf € 250,00 | Gratis |
Noorwegen | 0,00 - 49,99 € | €54,99 |
Noorwegen | 50,00 - 299,99 € | €39,99 |
Noorwegen | vanaf 300 € | Gratis |
Filippijnen | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Filippijnen | vanaf € 300,00 | Gratis |
Polen | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Polen | vanaf 50,00 € | Gratis |
Portugal | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Portugal | vanaf 50,00 € | Gratis |
Roemenië | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Roemenië | vanaf 50,00 € | Gratis |
San Marino | 0,00 - 249,99 € | €25 |
San Marino | vanaf € 250,00 | Gratis |
Servië | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Servië | vanaf € 250,00 | Gratis |
Slowakije | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Slowakije | vanaf 50,00 € | Gratis |
Slovenië | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Slovenië | vanaf 50,00 € | Gratis |
Zuid-Afrika | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Zuid-Afrika | vanaf € 300,00 | Gratis |
Spanje | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Spanje | vanaf 50,00 € | Gratis |
Zweden | 0,00 - 49,99 € | €5 |
Zweden | vanaf 50,00 € | Gratis |
Zwitserland | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Zwitserland | vanaf € 250,00 | Gratis |
Turkije | 0,00 - 249,99 € | €25 |
Turkije | vanaf € 250,00 | Gratis |
Verenigde Staten | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Verenigde Staten | vanaf € 300,00 | Gratis |
Vietnam | 0,00 - 299,99 € | €49 |
Vietnam | vanaf € 300,00 | Gratis |
Producten die in de Winkel zijn gekocht, worden geleverd via een bezorgbedrijf.
Artikel 7 HERROEPINGSRECHT VAN HET CONTRACT
- Een Consument heeft het recht om dit contract binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen, met inachtneming van sectie 8 van de Algemene Voorwaarden.
- De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
- waarop de Consument de goederen verwerft, of een door de Consument aangewezen derde die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit krijgt – in het geval van een verkoopovereenkomst;
- waarop de consument, of een door de consument aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het laatste goed fysiek in bezit krijgt – in het geval van een overeenkomst die betrekking heeft op meerdere goederen die door de consument in één bestelling zijn besteld en afzonderlijk worden geleverd.
- Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument de verkoper, met behulp van de gegevens vermeld in sectie 2 van de algemene voorwaarden, op de hoogte stellen van zijn/haar beslissing om dit contract te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijv. mail).
- De Consument kan hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.
- Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het dat de consument zijn mededeling over zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Effecten van intrekking
- Als de consument deze overeenkomst herroept, krijgt de consument alle van hem/haar ontvangen betalingen terug, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de keuze van de consument voor een andere leveringswijze dan de goedkoopste standaardlevering aangeboden door de verkoper), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop de verkoper op de hoogte is gesteld van het besluit van de consument om dit contract te herroepen.
- De Verkoper zal een dergelijke terugbetaling uitvoeren met hetzelfde betaalmiddel als de Consument heeft gebruikt voor de initiële transactie, tenzij de Consument uitdrukkelijk anders heeft ingestemd; de Consument zal in ieder geval geen kosten in rekening brengen als gevolg van een dergelijke terugbetaling.
- De verkoper mag wachten met terugbetaling totdat de verkoper de goederen heeft teruggekregen of de consument het bewijs heeft geleverd dat hij de goederen heeft teruggestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- De consument zal de goederen terugsturen of overhandigen aan de verkoper op het volgende adres: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop de consument zijn/haar herroeping van dit contract aan de verkoper meedeelt. De termijn is in acht genomen als de consument de goederen terugzendt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
- De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen.
- De Consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het gevolg is van een andere behandeling dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
- Als de goederen door hun aard normaal niet per post kunnen worden geretourneerd, moet de consument ook de directe kosten van het terugzenden van de goederen dragen. De consument krijgt informatie over de geschatte kosten in de beschrijving van het goed in de winkel of tijdens het plaatsen van de bestelling.
- Als het geld van een transactie die met een betaalkaart is gedaan, moet worden geretourneerd, zal de verkoper de terugbetaling doen op de bankrekening die aan die betaalkaart is toegewezen.
Artikel 8 UITZONDERINGEN OP HET HERROEPINGSRECHT
- De consument heeft geen herroepingsrecht bij een overeenkomst op afstand bij de volgende overeenkomsten:
- de levering van goederen die zijn gemaakt volgens specificaties van de consument of duidelijk gepersonaliseerd zijn;
- de levering van goederen die snel kunnen bederven of verouderen;
- de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retournering en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- de levering van goederen die na levering naar hun aard onlosmakelijk met andere zaken zijn vermengd;
- de levering van verzegelde audio- of verzegelde video-opnamen of verzegelde computersoftware waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- de levering van een krant, tijdschrift of tijdschrift met uitzondering van abonnementsovereenkomsten voor de levering van dergelijke publicaties;
- de levering van goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
Sectie 9 KLACHTEN
I ALGEMENE BEPALINGEN
- De Verkoper verzoekt om klachten te richten aan het postadres of e-mailadres vermeld in sectie 2 van de Algemene Voorwaarden.
- Als er een aanvullende garantie op het product is gegeven, is de informatie hierover en de voorwaarden beschikbaar in de Shop.
- Klachten over het functioneren van de Shop dienen elektronisch te worden gemeld op het e-mailadres vermeld in paragraaf 2 van de Algemene Voorwaarden.
- Tenzij anders aangegeven in deze sectie (met betrekking tot klachten), zal de verkoper de klacht binnen de termijn van 30 dagen beoordelen – met inachtneming van sectie 11(3) van de Algemene voorwaarden.
II CONSUMENTEN
-
Goederen
- De verkoper is aansprakelijk jegens de consument voor elk gebrek aan overeenstemming van de goederen met het contract, dat bestaat op het moment dat de goederen werden geleverd en dat binnen twee jaar na die tijd duidelijk wordt - met inachtneming van sectie 11 (3) van de voorwaarden en voorwaarden.
- In het geval van een gebrek aan overeenstemming van het goed, kan de Consument - op de beginselen vastgelegd in de Richtlijn:
- een vervanging eisen;
- een reparatie eisen.
- Bovendien kan de consument - op de in de richtlijn vastgelegde beginselen:
- een verklaring afleggen aan de Verkoper waarin hij de beslissing om het contract te beëindigen tot uitdrukking brengt;
- een prijsverlaging claimen
- de verkoper heeft de reparatie of vervanging niet voltooid of, indien van toepassing, heeft de reparatie of vervanging niet voltooid in overeenstemming met artikel 14, leden 2 en 3, van de richtlijn, of de verkoper heeft geweigerd de goederen in overeenstemming te brengen in overeenstemming met artikel 13, lid 3, van de richtlijn;
- een gebrek aan overeenstemming verschijnt ondanks het feit dat de Verkoper heeft geprobeerd de goederen in overeenstemming te brengen;
- het gebrek aan overeenstemming is van een zodanig ernstige aard dat het een onmiddellijke prijsverlaging of ontbinding van de verkoopovereenkomst rechtvaardigt; of
- de Verkoper heeft verklaard, of uit de omstandigheden blijkt, dat de Verkoper de goederen niet binnen een redelijke termijn of zonder noemenswaardig ongemak voor de Consument in overeenstemming zal brengen.
- De Consument heeft niet het recht om de overeenkomst op grond van dit artikel (met betrekking tot goederen) te ontbinden indien het gebrek aan overeenstemming slechts gering is.
- Wanneer het gebrek aan overeenstemming van de goederen met de overeenkomst moet worden verholpen door reparatie of vervanging van de goederen, stelt de consument de goederen ter beschikking aan de verkoper. Verkoper neemt de vervangen goederen terug op kosten van Verkoper.
- In geval van beëindiging van het contract voor de aankoop van goederen door de consument, zal de consument de goederen zonder onnodige vertraging op kosten van de verkoper aan de verkoper retourneren, naar het adres ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen. De verkoper vergoedt de consument de prijs die voor de goederen is betaald zonder onnodige vertraging, maar niet later dan binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen of het door de consument verstrekte bewijs dat hij de goederen heeft teruggestuurd - met inachtneming van artikel 11, lid 3, van de Voorwaarden.
- De verkoper vergoedt de consument de bedragen die verschuldigd zijn als gevolg van de uitoefening van het recht op prijsvermindering onverwijld, maar niet later dan binnen 14 dagen vanaf de dag waarop de consument zijn/haar vordering tot prijsvermindering aan de verkoper heeft medegedeeld - onder voorbehoud van naar sectie 11(3) van de Algemene voorwaarden.
-
Buitengerechtelijke klachten- en verhaalmechanisme
- Indien de klachtenprocedure niet tot het verwachte resultaat leidt, kan de Consument onder meer gebruikmaken van:
- hulp van competente Europees consumentencentrum van het EEG-Net. Centra geven consumenten informatie over hun rechten en helpen bij het oplossen van individuele problemen met grensoverschrijdende transacties. De hulp van Consumentencentra is standaard gratis. Een lijst van bevoegde consumentencentra voor elk land is te vinden op: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/;
- Onlinegeschillenbeslechting (ODR) ontwikkeld door de Europese Commissie, beschikbaar op: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
- Verder zijn de volgende ondersteuningsopties beschikbaar in de Republiek Polen:
- mediations uitgevoerd door de plaatselijk bevoegde Regionale Handelsinspecteur, aan wie een aanvraag voor mediation dient te worden gericht. De procedure is standaard kosteloos. Een lijst van inspecties is te vinden op: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- bijstand van de plaatselijk bevoegde permanente consumentenrechtbank van arbitrage die samenwerkt met de regionale handelsinspecteur, waar een verzoek om herziening bij het arbitragehof moet worden ingediend. De procedure is standaard kosteloos. De lijst van rechtbanken is beschikbaar op het volgende adres: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- kosteloze bijstand van de gemeentelijke of poviat consumentenadvocaat.
- Indien de klachtenprocedure niet tot het verwachte resultaat leidt, kan de Consument onder meer gebruikmaken van:
III KOPERS DIE GEEN CONSUMENTEN ZIJN
- Voor alle duidelijkheid: de verkoper wijst erop dat in geval van klachten artikel 12, lid 2, van toepassing is op de aansprakelijkheid van de verkoper met betrekking tot de koper die geen consument is.
Sectie 10 PERSOONLIJKE GEGEVENS
- De beheerder van de door de koper verstrekte persoonsgegevens bij het gebruik van de winkel is de verkoper. Gedetailleerde informatie over de verwerking van persoonlijke gegevens door de verkoper - inclusief andere doeleinden en gronden voor gegevensverwerking, evenals over de ontvangers van gegevens - is te vinden in het privacybeleid dat beschikbaar is in de winkel - vanwege het transparantiebeginsel in de Algemene Gegevensbeschermingsverordening van het Europees Parlement en de Raad betreffende gegevensbescherming – “GDPR'.
- Het doel van het verwerken van de gegevens van de koper door de verkoper die door de koper zijn verstrekt met betrekking tot het winkelen in de winkel, is om bestellingen uit te voeren. Grondslag voor de verwerking van persoonsgegevens in dit geval is:
- een contract of acties ondernomen op verzoek van de koper om het contract te sluiten (punt (b) van artikel 6, lid 1, van de AVG),
- de wettelijke verplichting van de Verkoper met betrekking tot boekhouding (punt (c) van artikel 6(1) van de AVG), en
- het legitieme belang van de verkoper, bestaande in het verwerken van gegevens om eventuele claims vast te stellen, uit te oefenen of te verdedigen (punt (f) van artikel 6, lid 1, van de AVG).
- Het verstrekken van gegevens door de koper is vrijwillig, maar tegelijkertijd noodzakelijk om het contract te sluiten. Het niet verstrekken van dergelijke gegevens maakt het sluiten van het contract in de winkel onmogelijk.
- De gegevens van de koper die zijn verstrekt in verband met winkelen in de winkel worden verwerkt totdat:
- het door en tussen Koper en Verkoper gesloten contract afloopt;
- de Verkoper niet langer gebonden is aan de wettelijke verplichting die de Verkoper verplicht om de gegevens van de Koper te verwerken;
- de koper of de verkoper niet langer vorderingen kan uitoefenen met betrekking tot het door de winkel gesloten contract;
- Het bezwaar van de koper tegen de verwerking van zijn persoonlijke gegevens wordt aanvaard - als de verwerking was gebaseerd op het legitieme belang van de verkoper
- De Koper heeft het recht om te verzoeken:
- toegang tot hun persoonsgegevens,
- hun rectificatie,
- hun verwijdering,
- beperking van de verwerking,
- overdracht van gegevens aan een andere verwerkingsverantwoordelijke
en het recht om: - te allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van gegevens om redenen die verband houden met een specifieke situatie van de koper - tegen de verwerking van persoonsgegevens van de betrokkene, op basis van artikel 6, lid 1, onder f), van de AVG (dwz op legitieme belangen die worden nagestreefd) door de controleur).
- Om zijn/haar rechten uit te oefenen, dient de koper contact op te nemen met de verkoper via de gegevens vermeld in sectie 2 van de algemene voorwaarden.
- Indien de Koper meent dat zijn gegevens onrechtmatig worden verwerkt, kan de Koper een klacht indienen bij de voorzitter van de Dienst Bescherming Persoonsgegevens.
Sectie 11 BEPERKINGEN
- Het is de Koper verboden inhoud van illegale aard te verstrekken.
- Elke bestelling die in de winkel wordt geplaatst, vereist het sluiten van een afzonderlijk contract en een afzonderlijke acceptatie van de algemene voorwaarden. Het contract wordt gesloten voor de tijd en met het oog op de uitvoering van de bestelling.
- Elk contract dat op basis van de Algemene voorwaarden wordt gesloten, wordt beheerst door de bepalingen van de Poolse wet, tenzij het afstand doet van of het recht op bescherming dat aan de consument wordt gegeven door dwingende wettelijke bepalingen die van toepassing zouden zijn als het niet voor de rechtskeuze. In deze gevallen prevaleren de voor de Consument meest gunstige bepalingen.
- De contracten die via de Shop worden afgesloten, worden in het Engels gesloten.
- Geen enkele bepaling van deze Algemene Voorwaarden doet afstand van of beperkt op enigerlei wijze de rechten van de consument die door de wet worden opgelegd.
Sectie 12 BEPALINGEN DIE VAN TOEPASSING ZIJN OP KOPERS DIE GEEN CONSUMENTEN ZIJN
- Geen andere entiteit dan de consument heeft het herroepingsrecht van de overeenkomst op afstand genoemd in artikel 7 van de algemene voorwaarden.
- Iedere aansprakelijkheid van Verkoper jegens Koper die geen Consument is, binnen de door de wet toegestane grenzen, is uitgesloten.
- Elk geschil dat ontstaat tussen de Verkoper en de Koper die geen Consument is, zal worden voorgelegd aan de rechtbank die bevoegd is voor de maatschappelijke zetel van de Verkoper.
Bijlage 1. bij Algemene Voorwaarden
Hieronder volgt een modelformulier voor herroeping van de overeenkomst dat de consument mag (maar niet hoeft) te gebruiken.Modelformulier voor herroeping
(vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u het contract wilt intrekken)
BM ALBIN POPŁAWSKI
ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen
e-mail: shop@michaelserge.com
- ik/wij (*) ........................................... ........... deel ik u hierbij mede dat ik/wij (*) mijn/onze (*) verkoopovereenkomst van het volgende herroep/herroepen: goederen (*)/voor het verlenen van de volgende dienst (*):
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
– Besteld op(*)/ontvangen op(*)
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
– Naam Consument(en):
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
– Adres Consument(en):
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
.................................................. .................................................. .................................................. ........................
.................................................. ...........................................
Handtekening Consument(en)
(alleen als dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum ............................................
(*) Schrappen wat niet past.